Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
31.5.2007, Pavel Boček, aktualita
Ministerstvo obrany USA zveřejnilo zprávu, v níž píše o nové hrozbě ze strany Čínské lidové armády (ČLA). Zpráva hovoří o proměně ČLA za poslední léta. Andrew Macpherson, šéf technické analytické skupiny na univerzitě v New Hampsire, říká,...
FrSp | 31.5.200715:36
Tenhle článek, stejně jako ta zpráva US ministerstva obrany, je dost pohádka, nemyslíte?
Odpovědět0  0
Milhouse666 (41) | 31.5.200711:42
"Čínané vědí, že technologii západu nedoženou, proto prý výmýšlejí tyto technologie jako účinné počítačové viry.­"
Tak tomůže napsat jen ..., který Čínu, Taiwan, ... zná jen z televize a internetu. Firmy jsko je Novel, ... mají gigantické pobočky v Indii, část procesu výroby procesorů je v Malaisii a Singapuru. TSMS, UMC mají pobočky v Číně. A SHENZHEN je asi největší ­"továrna na všechno­" na světě.
Opravdu mají co dohánět :­)­)­)­)­)­)­)­))
Odpovědět0  0
Pavel Boček (403) | 31.5.200712:59
Jenže tady konrétně se jedná o vojenské technologie, víme...
A k civilním firmám­-řada z velkých firem tam má základnu jen kvůli levné pracovní síle, dost jich tedy z Číny nepochází a když ano, tak vznikly často na levné licenční výrobě a později se rozvinuly...
Odpovědět0  0
ASD_ | 31.5.200714:13
Pred 40­-50 rokmi japonci vsetko kopirovali a rychlo dobehli zapadny svet, teraz su daleko pred nami­(myslim EU­). Pred 10­-20 rokmi juzna korea vsetko kopirovala a rychlo dobehli zapadny svet, teraz su pred nami­(nie tolko ako japonci, ale su­). Teraz Cina vsetko kopiruje a rychlo dohana zapadny svet a nepotrva dlho a zacne aj vlasny vyvoj­(teda uz zacala ale este su to len prve naznaky­). Cina ma obrovsky potencial, pracovna moralka je uplne ina ako v EU­(to plati pre celu juhovichodnu aziu­). EU nemoze obstat, co myslis preco sa rozsirila unia, nie je to preto, ze by nam chceli pomoct, ale preto aby spomalili nastup ciny tym ze do EU prizvu lacnu pracocnu silu.
Odpovědět0  0
Pavel Boček (403) | 31.5.200714:42
To je pravda, ale Čína má na druhou stranu hodně vlastních problémů, které ještě musí překonat ­(stoupající porodnost atd.­). A otázkou je, jestli státy nechají Čínu dál drancovat zásoby, které chtějí sami...může to dopadnou taky dost násilně ­(globální válka...?, ikdyž to tak dneska nevypadá, protože po Číně by zase přišla řada na Indii...
ale raději zanechám konspiračních teorií, už tak je to dost od tématu
Odpovědět0  0
ASD_ | 31.5.200715:59
Prirastok obyvatelstva v Cine sa uz spomaluje, hlavne v mestach ludia pribudaju skor ako pristahovalci a nie porodnostou. A k tomu drnacovaniu, najvedsim drancovacom USA­(a to ma Cina 5x tolko ludi­), ktore koli tomu vedu aj vela dobyvacnych vojen­(oficialne siria demokraciu­).
Odpovědět0  0
Ellessar (125) | 31.5.200716:06
Taktiez nemyslim, ze Cina drancuje nasu planetu ako USA, Francuzsko ci Velka Britania...
Odpovědět0  0
Pavel Boček (403) | 31.5.200716:16
tak Francie a Velká Británie toho taky netěží moc...ale problém je že když se Čína dostane na úroveň vyspělých států tak bude potřebovat tolik,jako všichni ostatní dohromady...a to ostatní nepřipustí

btw já už toho nechám,každej je přesvědčenej o své pravdě a tohle nikdy neskončí...
Odpovědět0  0
ASD_ | 31.5.200721:23
Problem vysokej spotreby USA a niektorych dalsich statov suvisi s nadmernim plitvanim, prave preto dokaze USA v sportebe surovin predbehnut EU aj ked ma menej ludi.
Odpovědět0  0
Federmann (487) | 31.5.200717:08
Samozřejmě, že ji nedoženou, proč taky ve většině případů ji již dávno předběhli, většina spotřební elektroniky, ale i automobilu různých značek se již dávno vyrábí v Čině, některé firmy již oficiálně i koupili. US má celosvětově cca 3% obyvatel, vyrábí 50% zbraní, spotřebovává 30% ropy a vypouští 70% nečistot, všichni ostatní i my jsme v tom zbytku. Čína má cca 20% obyvatel, vyrábí podobně jako GB, Rusi a Francie necelých 5% zbraní, ale spotřebovává pod 3% ropy, pokud se tato spotřeba zvýší na průměr, pak to bude obrovský problém, pokud na naši úroveň spotřebují celou těžbu pro sebe… Jinak nevím, jak by ale děti mohly v továrnách obsluhovat robotizované pracoviště, kterými se Čína jen hemží, nebo i vymýšlet chytré viry bez znalostí technologie, kterou mají napadnout, stačí sledovat i Čínské stanice jako CCTV4 či CCTV9. Je však velkou škodou že se oficiálně nevozí špičkové Čínské zboží, ale na místo toho mají prostor překupníci pro dotažení i toho nelevnějšího „odpadu“. Jinak článek hodný diskuze, k odkrytí povědomí o nejlidnatějším státě světa, a naší znalosti planety. Podívejte se na skutečnost a pak suďte:
http:­/­/www.mybox.cz­/spika­/china­/index.html
http:­/­/www.cinsky.cz­/
http:­/­/www.euroekonom.cz­/analyzy­/z­-cina06.html
„­(Josef Zemánek 13.5.2007­) Světem se brzy prožene čínská automobilová vlna. Po jejím nárazu na evropskou a americkou pevninu nezůstane v automobilovém průmyslu kámen na kameni.“ Takto se píše zde: http:­/­/www.euroekonom.cz­/analyzy­/z­-automobily3.html
A mnoho stránek dalších, US má nyní ještě jiný problém Rusko je samostatné, EU se taky ekonomicky uzavírá, Čína expanduje Indie ­(??­) a Afrika? Afriku začala právě dobývat Čína, tím vytlačuje US i s Afrického kontinentu. US někdy nejvyspělejší část světa postupně ztrácí pudu pod nohama a co dál? Buď začnou pracovat, nebo??
„Čína dobývá Afriku. Na úkor Evropy a USA“ Takto se píše zde: http:­/­/aktualne.centrum.cz­/zahranici­/afrika­/clanek.phtml?id=343401
Odpovědět0  0
Pavel Boček (403) | 31.5.200717:38
US stále válčí a s válčením mají zkušenosti...pracovat asi nebudou...
moje a kamarádova teorie spočívá v tom, že Čína postupně zlikviduje vyspělé země, ty se stanou znovu rozvojovými a až ony budou zase mít levnou pracovní sílu atd., tak zruinují nazpátek Čína,která se mezitím stane vyspělou...a tak to půjde pořád dokola
anebo se všichni vyvraždíme
a k těm zbraním ­- Rusko vyváží podstatně víc...na druhou stranu Čína je zatím dost dovozce...
Odpovědět0  0
Federmann (487) | 31.5.200717:43
Psal jsem o absolutních číslech výroby bez ohledu na vývoz či dovoz
Odpovědět0  0
Pavel Boček (403) | 31.5.200718:02
jo...ale s tím Ruskem to stejně nesedí, ti vyrábí víc...zvláš­'t te­'d se vrhají do zbrojení na nové úrovni...
Odpovědět0  0
ASD_ | 31.5.200721:30
Bodaj by nie ked USA porusuje 50 rokov platne dohody, tak rusi vymyslaju zbrane, ktore by boli ucinne, teraz par dni dozadu robili testy nosica balistckych striel, ktory bude prakticky nezastavitelny americkim protiraketovim dazdnikom. Aj keby mali tie obranne systemi ucinnost 50%­(co nebudu mat­) tak stale prejde dost hlavic aby zo strednej europy zostala len pust.
Odpovědět0  0
Pavel Boček (403) | 1.6.200712:14
myslel jsem konvenční zbraně ­(lodě, ponorky, tanky, letouny­) většina z nich jsou samé supermoderní zbraně...Rusko bylo zahnáno za Jelcina do kouta, tak teď se vrací
otázka raket patří jinam, ale osobně si myslím že základna u nás nemá opodstatnění...
Odpovědět0  0
Federmann (487) | 31.5.20077:10
Americké obchody a ne jenom ty, jsou plné Čínského zboží, Čínská ekonomika svou nadprodukcí válcuje svět a nepotřebuje ani viry. USA naopak potřebují vytvořit atmosvéru strachu aby oživili trh s jejich zbožím, kterým jsou hlavně zbraně. Co dodat?
Odpovědět0  0
ljelinek | 31.5.20078:58
Hovadiny, jsi trochu zmanipulovany. Jenom ti pripomenu, ze jednim z nejvetsich producentu pistoli jsme napr. i my, takze ta atmosfera strachu prospiva i nam, ne? A ze Cina valcuje svet svym zbozim je sice pravde, ale muzeme za to podekovat svym vladam ­(tim myslim vlady celosvetove­), ktere nejsou schopne na cinske produkty ­"nahodit­" adekvatni clo. Diky tomu take vlastne podporuji nezamestnanost, kdyz de facto sami likviduji konkurenci ve svych vlastnich zemich. Ale ty jsi nejspis spokojeny s levnymi produkty, casto pochybne kvality, ze zeme, kde chodi deti pracovat do tovaren prispivat svou praci na rozvoj sve krasne socialisticke zeme.
Odpovědět0  0
ASD_ | 31.5.20079:25
Prodokty pochybnej kvalily mozes pokojne najst aj u europskych vyrobcov­(nehovoriac o USA, ktore daleko zaostavaju­). Nezamestnost je podporovana tym, ze o ­"darmozracov­" sa postara stat, kdezto v krajine ako Cina ked nepracujes neprezijes­(tu je USA podstatne tvrdsie voci EU­). A cla su a su velmi vysoke na mnohe tovari aj blizke 100%, lenze mnohe firmy to zneuzivaju a eln zvysuju marze, miesto toh aby sa pokusili obsadit vecsiu cast trhu­(ved preco by mali robit viac a zit s obratu, ked mozu rizovat na par kusoch­).
Odpovědět0  0
paja666 (128) | 31.5.200711:49
Muzem si za to sami, ze kupujem levny smejdy, tady ti ani 100% clo nepomuze, holt za blbost se plati.... A k tomu jeste motivace k nezamestnanosti a pruser mas hotovej.
Odpovědět0  0
Macros | 31.5.200713:09
Zmanipulovaný jsi spíše Ty. Podívej se jen pro zajímavost na tvé značkové komponenty napr. v PC nebo HI­-FI, atp. a zjistíš, že 75% bylo vyrobeno v Číně!
Tyto kecy ze strany USA je jenom dementní propaganda pro vymydlence. Čína nemusí nikoho doháhět ... už dávno západ dohnala a nyní ho začíná předhánět.
A neodsuzoval bych lidi, co si kupují nějaké levné čínské zboží. Někteří z nás nemají peníze na předražené značkové zboží, jehož kvalita nám stejně nedá větší užitnou hodnotu nežli těch chudším, kteří si za stejnou cenu našeho jednoho značkového trička koupí 5 triček a proto je budou mít vždy bělejší a vzhledem i novější nežli my co kupujeme značkové zboží. Zde bych opravdu respektoval finanční situaci každého z nás. Nikdy nelze donutit všechny kupovat značkové zboží, když jsou mezi námi velké sociální rozdíly. Každému jeho jest!
To že značkové zboží je drahé ani tolik nemůže Čína, ale západní civilizace sama, neboť si lebedí ve svém sociálně naplněném životním stylu, pracovní morálka skomírající, loajálnost k zaměstnavateli a ke své práci minimální, atp.
Opravdu za vše špatné nemůže jenom Čína, ale problémy si často tvoříme my všichni na celém světě sami svou morálkou, životním stylem, ukázněností, atp. A dokud si toto neuvědomíme my na západě, tak se může stát, že nejen zbožím nás Čína převálcuje. :­-(
Odpovědět0  0
Pavel Boček (403) | 31.5.200713:52
Ano, ale VYROBENO v Číně neznamená že je Čína vyspělá ­- technologie k výrobě tam přiváží vlastníci továren ­(některé jsou místní, ale to jsem psal níže­)...pokud by výrobci odešli tak tam nezůstane skoro nic
Odpovědět0  0
Ellessar (125) | 31.5.200716:02
Cina dobehla­/predbehla zapad? Si sa zblaznil? Mozno tak ma viac zbrani ako Svajciarsko, ale Cina nema ziadne ohromujuce technologie... Alebo si myslis, ze ten tvoj procesor vymyslel Cinan na rizovom poli???
Ked tebe niekto ukaze ako zrubat strom, a ty zrubes 5, tak si technologicky vyspelejsi?? :D
Odpovědět0  0
ljelinek | 31.5.200722:45
Jejda, ty ses ale rozjel. :­-­) Ale nejspis mluvis ze zkusenosti. :­-O A myslim, ze by z tebe byl dobry svazak. :­-­)­) Nic ve zlem, ted trochu vazne.
Ano, komponenty v mem PC jsou pravdepodobne z Ciny, Taiwanu, mozna Singapuru ­- asi proto, ze tovarny, do kterych nazenou tisice bidne placenych delniku, stoji prave tam.
Dohanet? Jak v cem ­- soused byl poslan na tydenni staz do Singapuru, podivat se na vyrobni proces cisteni cehosi ­(nevim a nezajima me to­): v zemi betonova jimka s chemickym sajrajtem, misto respiratoru hadr pres pusu, o nejakych rukavicich ci ochrannych brylich ani nemluvim. A pozor, neslo o nejakou minifirmu, konkretne jde o Pa.....ic. :­-­)
Bohuzel, lide si nemohou dovolit vse, to je pravda. Ale ze textilie jsou zavadne, barvy nestale, boty nevyhovuji z pediatrickeho hlediska ­- tak nevim, radeji si koupim znakovou vec, ktera sice za dva roky bude vypadat osuntele, ale porad bude zdravotne nezavadna. Ja se ridim heslem ­"Nejsem tak bohaty, abych si kupoval levne veci­" ­- a zatim se mi to vyplaci.
S tou moralkou castecne souhlasim, alespon v nasi zemi ­- jsou rozdily mezi drobnymi podnikateli ­(ti drou jako kone­) a mezi statnimi zamestnanci ­(ti jsou, vetsinou, experti v produkci zbytecnych veci­), osobne jsem prosel obema stadii. :­-­) Ale napr. v Anglii je pracovni moralka pomerne dobra, i kdyz zase jsou tady statisice nemakacenku, ktere zivi stat ­(divim se, kde na to UK porad jeste bere!­), ale kdo pracuje, ma se pomerne dobre.
Hm, ze se to tema tak trochu odklonilo od clanku, co? :­-­) Ale kazdy ma svuj nazor, alespon je videt, ze nezakrnujeme ­(asi­).
Odpovědět0  0
michaldl | 31.5.20076:38
{101585}{101669}Za par mesicu vytvori revolucni typ mikroprocesoru.
{101696}{101729}Pokracuj. Co potom?
{101757}{101830}V prubehu tri let sa Cyberdyne stane nejvetsim dodavatelem...
{101832}{101867}vojenskych pocitacovych systemu.
{101893}{101967}Vsechny bombardery Stealth budou vybaveny pocitaci Cyberdyne...
{101968}{102005}stanou se plne automatizovanymi.
{102007}{102084}Potom zacnou letat s perfektnimi operacnimi vysledky.
{102085}{102152}Schvali se rozpocet pro vyvoj Skynetu.
{102154}{102235}System zapoji 4. srpna 1997.
{102237}{102317}Lidske rozhodnuti bude vylouceno ze strategicke obrany.
{102319}{102387}Skynet se zacne ucit geometrickou posloupnost.
{102389}{102496}Uvedomi si sam sebe 29. srpna ve 2:14 vychodniho casu.
{102523}{102588}V panice se ho pokusi vypnout.
{102617}{102672}­- Skynet zautoci. ­- Ano.
{102674}{102743}Vypusti rakety na cile v Rusku.
{102745}{102822}Proc na Rusko?|Nejsou to tez nasi pratele?
{102823}{102884}Protoze Skynet vi, ze rusky protiutok...
{102885}{102934}eliminuje jeho nepratele zde.
{102935}{102984}Jezisi.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.